TYLDA

Wyświetlono: 1-1 z 1

2010-02-19

Moduł 6. Grafika menedżerska i prezentacyjna

Od kandydata wymagane jest zademonstrowanie zdolności używania oprogramowania dla prezentacji.

Kandydat powinien posiadać wiedzę w zakresie:
• używania aplikacji oraz zapisywania prezentacji w różnych formatach plików,
• korzystania z istniejących funkcji, np. funkcji Pomoc w celu zwiększenia wydajności pracy,
• rozróżniania sposobów wyświetlania prezentacji wraz z umiejętnością zastosowania, podczas ich użycia, różnych sposobów układu i wyglądu slajdów,
• wprowadzania, edycji i formatowania tekstu w prezentacjach oraz stosowania dobrych praktyk w nadawaniu tytułów slajdom,
• wybierania rodzaju, tworzenia i formatowania wykresów w celu przekazania w odpowiedni sposób specyficznych informacji,
• wstawiania i edycji obrazów i rysunków,
• stosowania animacji i różnych efektów przejść oraz sprawdzenia i poprawienia zawartości prezentacji przed jej końcowym wydrukiem i rozpowszechnieniem.

 

KATEGORIA

OBSZAR WIEDZY

ZADANIA

Używanie aplikacji

Praca z Prezentacjami

Otwieranie, zamykanie programu do tworzenia prezentacji. Otwieranie, zamykanie prezentacji.

Tworzenie nowej prezentacji wg domyślnego wzorca.

Zapisywanie prezentacji w określonym miejscu na dysku. Zapisywanie prezentacji pod inną nazwą.

Zapisywanie prezentacji jako pliku typu: RTF, szablon, pokaz slajdów itp.

Poruszanie się pomiędzy otwartymi prezentacjami.

Zwiększanie wydajności pracy

Ustawienie preferencji użytkownika w aplikacji: nazwy użytkownika, domyślnego folderu do zapisywania plików.

Używanie dostępnych funkcji Pomoc.

Powiększanie i pomniejszanie widoku prezentacji.

Wyświetlanie, ukrywanie pasków narzędzi. Odtwarzanie, minimalizowanie wstążki.

Tworzenie prezentacji

Widoki prezentacji

Znajomość celu posługiwania się różnymi trybami wyświetlania prezentacji: wyświetlanie zwykłe, wyświetlanie z sortowaniem, widok-konspekt, pokaz slajdów.

Znajomość dobrych praktyk w dodawaniu tytułów slajdów, używanie innego tytułu dla każdego slajdu w celu rozróżnienia ich w widoku-konspekcie oraz przy poruszaniu się podczas pokazu slajdów.

Przełączanie się między różnymi trybami wyświetlania prezentacji: normalnym trybem, trybem z sortowaniem, pokazem slajdów.

Slajdy

Zmiana układu slajdu.

Zastosowanie dostępnego szablonu projektu do prezentacji.

Zmiana koloru tła określonego slajdu, wszystkich slajdów.

Dodawanie do prezentacji nowego slajdu o wskazanym układzie: slajd tytułowy, wykres, tekst, lista wypunktowana, tabela/arkusz kalkulacyjny.

Kopiowanie, przenoszenie slajdów w obrębie jednej prezentacji lub pomiędzy różnymi otwartymi prezentacjami.

Usuwanie slajdu, slajdów.

Wzorzec slajdu

Wstawianie obiektu graficznego do wzorca slajdu. Usuwanie obiektu graficznego ze wzorca slajdu.

Wprowadzanie tekstu do stopki określonego slajdu lub stopki wszystkich slajdów prezentacji.

Zastosowanie automatycznej numeracji slajdów, automatycznie uaktualnianej daty, daty stałej do stopki określonego slajdu lub wszystkich slajdów.

Tekst

Posługiwanie się tekstem

Znajomość dobrych praktyk w tworzeniu zawartości slajdów: używanie krótkich, zwięzłych zwrotów, punktów, numerowanych list.

Wprowadzenie tekstu do odpowiedniego miejsca zarezerwowanego 
w wyświetleniu standardowym lub konspektowym.

Edycja tekstu w prezentacji.

Kopiowanie, przenoszenie tekstu w obrębie jednej prezentacji lub pomiędzy wieloma prezentacjami.

Usuwanie tekstu.

Użycie poleceń Cofnij i Ponów.

Formatowanie

Zmiana wielkości i kroju czcionki.

Zmiana stylu czcionki: pogrubiona, pochylona, podkreślona, cieniowanie.

Zastosowanie kolorów do tekstu.

Zastosowanie opcji śledzenia zmian tekstu.

Wyrównywanie tekstu: do lewej, do prawej, wyśrodkowanie.

Listy

Wcięcie tekstu wypunktowanego. Usunięcie wcięcia z tekstu wypunktowanego.

Ustawianie interlinii przed i po akapitach listy numerowanej lub wypunktowanej.

Zmiana standardowego stylu wypunktowania lub numerowania w liście.

Tabele

Wprowadzenie, edycja tekstu w slajdzie z tabelą.

Zaznaczenie wierszy, kolumn, całej tabeli.

Wstawianie i usuwanie wierszy i kolumn.

Zmiana szerokości kolumn, wysokości wierszy.

Wykresy

Praca z wykresami

Tworzenie w prezentacji różnych rodzajów wykresów: kolumnowych, słupkowych, liniowych i kołowych.

Zaznaczanie wykresu.

Zmiana typu wykresu.

Dodawanie, usuwanie, edycja tytułu wykresu.

Wprowadzanie do wykresu etykiet z danymi: wartościami/liczbami, procentami.

Zmiana koloru tła wykresu.

Zmiana kolorów słupków, kolumn, linii i wycinków koła w wykresach.

Schemat organizacyjny

Tworzenie hierarchicznego schematu organizacyjnego.

Zmiana struktury hierarchicznej schematu organizacyjnego.

Dodawanie, usuwanie współpracowników, podwładnych w strukturze schematu organizacyjnego.

Obiekty graficzne

Wprowadzanie, manipulacja

Wprowadzenie obiektu graficznego do slajdu.

Zaznaczenie obiektu graficznego.

Kopiowanie, przenoszenie obiektów graficznych, wykresów w obrębie jednej prezentacji lub pomiędzy otwartymi prezentacjami.

Zmiana rozmiaru, usuwanie obiektu graficznego, wykresu w prezentacji.

Obracanie, odwracanie obiektu graficznego.

Wyrównanie obiektu graficznego na slajdzie: do lewej, prawej, góry, dołu, wyśrodkowanie obiektu w pionie i w poziomie.

Rysowanie

Dodawanie do slajdu różnych typów obiektów graficznych: linia prosta, strzałki, strzałki blokowe, trójkąt, kwadrat, owal, koło, pole tekstowe.

Wprowadzanie tekstu do pola tekstowego, strzałki blokowej, trójkąta, kwadratu, owalu, koła.

Zmiana koloru tła obiektów graficznych, koloru linii, grubości i stylu linii.

Zmiana stylu początku i końca obiektu graficznego typu strzałka.

Zastosowanie cieniowania do obiektów graficznych.

Pogrupowanie, rozgrupowanie obiektów graficznych na slajdzie.

Ustawienie położenia obiektu graficznego nad, pod, na wierzch, na spód w stosunku do innych obiektów graficznych.

Przygotowanie pokazu slajdów

Przygotowanie prezentacji

Dodawanie, usuwanie efektów przejść pomiędzy slajdami.

Dodawanie, usuwanie ustawionych uprzednio efektów animacji dla różnych elementów slajdu.

Dodawanie notatek do slajdów.

Wybór sposobu przedstawiania prezentacji: prezentacja na rzutniku, materiał informacyjny do wręczania uczestnikom pokazu, prezentacja na monitorze.

Wyświetlanie, ukrywanie slajdów.

Sprawdzanie 
i uruchamianie prezentacji

Sprawdzanie poprawności językowej i ortograficznej prezentacji: poprawa błędów ortograficznych, usuwanie powtórzonych słów.

Zmiana orientacji stron slajdów: pionowa, pozioma. Zmiana rozmiaru papieru.

Drukowanie całej prezentacji, określonych slajdów. Ustalanie liczby kopii drukowanej prezentacji. Drukowanie do pliku.

Uruchamianie pokazu slajdów od pierwszego slajdu, od bieżącego slajdu.

Wyświetlono: 1-1 z 1
back